pic

Akateeminen ohjelma

Dialogia pelien nykytilasta ja tulevaisuudesta

Millaista on roolipelien ja muiden pelien vuorovaikutus? Kuinka pelit muokkaavat arkipäiväämme? Mitä tapahtuu kun erilaiset pelikulttuurit törmäävät? Miten populaarikulttuuri näkyy peleissä?

Intersection in Games on Ropeconin ensimmäinen akateeminen seminaari, jossa etsitään vastauksia näihin tai muihin kysymyksiin, jotka tarkastelevat sitä kuinka erilaiset traditiot, genret, konventiot ja normit risteävät nykyaikaisten pelien kirjavassa kentässä. Seminaari järjestetään yhteistyössä Tampereen yliopiston Game Research Labin kanssa ja sen puheenjohtajana toimii professori J. Tuomas Harviainen. Ohjelma on pääsääntöisesti englanniksi.

Akateeminen ohjelma alkaa poikkeuksellisesti jo aamulla perjantaina 27.7. Muilta osin Ropeconin ovet aukeavat kello 15.

Lue lisää aiheesta Ropenomiconista »

Liput

Ohjelmaa pääsee seuraamaan ostamalla viikonloppulipun akateemisella ohjelmalla 12.7. mennessä (katso ohjekuva). Lipun hinta on 47 €.

Jos olet jo ehtinyt hankkia viikonloppulipun Ropecon-tapahtumaan, tai saat viikonloppulipun esimerkiksi työnsankarina tai ohjelmanjärjestäjä, voit päivittää lippuun pääsyn seuraamaan akateemista ohjelmaa 5 euron lisähinnalla. Päivitä lippusi 12.7. mennessä ottamalla yhteyttä ohjelma@ropecon.fi.

Osta lippu

Seminaarin ohjelma

Rekisteröintipiste avataan klo 9.30 ja seminaari päättyy klo 16.30.
Tarkempi ohjelma julkaistaan lähempänä tapahtumaa.


Avauspuhe: professori J. Tuomas Harviainen

Sessio 1: Play and Learning (90 min)

Perani, Bettocchi & Klimick: ”Transmedia games as tools and subject for learning processes”

Prykäri & Sinisalo: ”What happened to Puro Bergström? – Using Game-Based Learning in Information Literacy at Lahti Academic Library”

Savoranta: ”Training simulations as production of expert communality in Finnish civilian crisis management”

Sessio 2: Play, Cultures and Experiences (120 min)

Yingrong: ”(Un)conditional Love: The Culture of the Bossy President in Love and Producer”

Nikula: ”Building a society on play and games in Zoku culture”

Kankainen & Sihvonen: ”Player Experiences on Using Electronic and Digital Elements in Board Games”

Joelsson, Syrjälä & Kylkilahti: ”Food in Immersive Analog Games”

Ota yhteyttä

ohjelma@ropecon.fi