pic

Ropecon CrossGames

Dialogia pelialan nykytilasta ja tulevaisuudesta

Minkälaista on pelisuunnittelu? Entä käsikirjoittaminen? Minkälaista on työskennellä peliteollisuudessa tai ylipäätään pelejä suunnittelevassa tiimissä? Miten roolipelin ja digipelin suunnittelu risteävät? Mitä erilaisia pelejä kehittävät voivat oppia toisiltaan?

Näitä ja monia muita aiheita puidaan vuoden 2018 CrossGames-ohjelmasarjassa, jossa perehdytään jälleen eri pelityypeille yhteisiin kysymyksiin, ja ihmetellään pelialaa yleisemminkin. Luentojen ja paneelien kohdeyleisöä ovat pelialan ja pelaamisen nykyiset sekä tulevat ammattilaiset, harrastajat ja pelisuunnittelusta kiinnostuneet.

Ropecon kutsuu teidät mukaan dialogiin!

Intohimosta pelikehitykseen

Vuonna 2017 CrossGames-ohjelmasarjassa käsitteltiin mm. pelialan yrittäjyyttä, pelien visuaalisuutta sekä suunnittelun monimuotoisuutta.

♦ Pelinteko joukkuelajina -paneelikeskustelu, moderaattorina Markus Montola (Reforged Studios)
♦ Pelisuunnittelua hiekkalaatikon ulkopuolella, Miska Fredman (Ironspine / Colossal Order)
♦ Pedagogy in game design, Mikael Uusi-Mäkelä (TeacherGaming / 5MoreMinutes)
♦ Pelialan historia, Juho Kuorikoski (tietokirjailija)
♦ Switch & Glitch – mobiilipelin visuaalisen ilmeen synty, Johanna Kantanen (TeacherGaming / 5MoreMinutes)
♦ Project Scoundrel – Pöytäroolipelin tuominen digitaaliseen maailmaan, Arto Koistinen (RandomPotion)
♦ The Writer Explained, Mikko Rautalahti (Remedy)
♦ When Sh*t Hits The Fan, Ida-Emilia Kaukonen (NitroGames)
♦ Agile project management methodologies, Janne Koponen

Kiinnostuitko yhteistyöstä?

Ollaan yhteydessä
Vera Schneider, puheohjelma@ropecon.fi